Selamat datang kepada semua pengunjung blog CUTE OVEN, SMALL KITCHEN. Diharap dengan kunjungan anda dapatlah kita berkongsi ilmu disamping menambah kenalan. Terima kasih atas kesudian bertandang ke sini.

Untuk makluman, di dalam blog ini sukatan cawan adalah menggunakan cawan metrik manakala sukatan sudu pula 98% adalah menggunakan sudu metrik.
Bagi yang sering bertanya apakah 'Tbsp' dan 'tsp'; 'Tbsp' = tablespoon & 'tsp' = teaspoon.

Wednesday 31 October 2012

RED VELVET CUPCAKES - NOR & RINIE


ASSALLAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA.

Alhamdulillah..tempahan datang lagi. Kali ini tempahan cuppies datangnya dari Nor untuk anaknya, Rinie. Red Velvet Cuppies ini ditempah untuk jamuan di sekolah Rinie.

50 biji cuppies yang siap untuk dihantar ke sebelah rumah...hehehee.. Nor ni jiran sebelah rumah Naz. Jiran yang paling ngam dengan kami sekeluarga. Baik sangat. Dialah yang selalu jadi mangsa untuk test masakan-masakan atau resepi-resepi baru yang Naz cuba..heheheeee...


Red velvet cuppies ni Naz tak hias dengan cream cheese frosting seperti kebiasaannya. Atas request dari Nor, si baldu merah ini dikawankan dengan buttercream tapi bukan buttercream biasa. Fikir punya fikir, akhirnya Naz buatkan lemon buttercream untuk cuppies ni. Feedback dari customer, amat sedap kek ini digandingkan dengan lemon buttercream tu. Walaupun bukan dengan cream cheese frosting, si baldu merah ini tetap menyelerakan.

Okey, untuk resepi nanti Naz buatkan satu entry lain ye. Sekarang mata dah mengantuk. Dah pukul 2 pagi dah ni. Nak pergi lenakan mata dulu. Bye, bye..

SELAMAT MENJAMU MATA!

6 comments:

ibundo said...

bila pula nak bagi bundo test..hehe

Unknown said...

sampainya hati dia suruh kita jamu mata je? nak nangis ni...huhu

mama sara nur @ Cik Nor said...

assalam Naz
untungnya jadi jiran Naz ni
cc rv memang sedap, mesti berebut2 budak2 sekolah dpt cc yg maveles ni

JaSSNaNi said...

assalamualaikum naz...
cantek nye cup cake tu.. dwi kaler lagi.. i like... :)
skrg ni naz bizi ek.. sampai kul 2 pagi baru leh apdet blog.. smlm nani kul 10 dah lebuh.. sbb pepagi hari ni ada check up kat klinik ibu&anak.. so kena bangun awal pagi.. nak rush amik no awal.. alhamdullillah.. kul 9 dah settle dan terus masuk opis.. :)
naz sihat?

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

Salam, Naz. Yus pun suka gak nak jadi mangsa jadi tukang test apa yg ko masak, hehehe

mawar merah said...

cantiknya nazz...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...