Selamat datang kepada semua pengunjung blog CUTE OVEN, SMALL KITCHEN. Diharap dengan kunjungan anda dapatlah kita berkongsi ilmu disamping menambah kenalan. Terima kasih atas kesudian bertandang ke sini.

Untuk makluman, di dalam blog ini sukatan cawan adalah menggunakan cawan metrik manakala sukatan sudu pula 98% adalah menggunakan sudu metrik.
Bagi yang sering bertanya apakah 'Tbsp' dan 'tsp'; 'Tbsp' = tablespoon & 'tsp' = teaspoon.

Wednesday 24 October 2012

BLENDED ORANGE CAKE FOR BIRTHDAY CELEBRATION


ASSALLAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA.

Semoga hari ini lebih baik dari hari semalam untuk Naz serta sahabat-sahabat semua. Segala urusan diharap berjalan dengan lancar dan dijauhi dari segala kesulitan..insyallahhh..

Kek oren kisar(hehehe..dimelayukan pula nama kek ni..) ni merupakan repeat order dari customer yang sama. Staff klinik audiologi menempah kek ini untuk makan-makan sempena hari jadi salah seorang kakitangannya, Roza. 


Layan gambar je lah ye. Naz salut kek dengan whipping cream. Ada whipping cream dan orange filling di lapisan tengah. Bunga-bunga tu, Naz guna buttercream. Yang dot-dot orange tu Naz guna filling orange.


Customer nak deco simple je. Tapi cumtomer memang puas hati dan suka sangat dengan kek oren ni. Terima kasih semua dan terima kasih kepada Suzanna sebagai wakil dari staf klinik audiologi yang menempah kek ni dari Naz. 

BYE! SELAMAT MENJAMU MATA, 
KALAU NAK JAMU SELERA, BUAT SENDIRI YE, 
KALAU MALAS NAK BUAT BOLEH TEMPAH AJE. 
TAPI YANG TINGGAL DEKAT-DEKAT SAJA...

8 comments:

JaSSNaNi said...

ohhhh tidakkkkkk!!!!
fengsan tipu tipu...
pasai apa lawa sangat kek ni.. tergugat mak buyong ni.. uwaaaaa.. bunga2 tu cam reben je nampak.. berkilat2 je.. cantek sangat.. ni kalau dapat kat budak2.. sure sat2 je dia calit calit.. lepas tu jilat.. hehehehe.. tapi kalau dapat kat mak buyong ni pun.. apa kurangnya.. mula2 nak calit yg dot dot oren tu... past tu kaco tang bunga tu plak.. hehehehe geram.. :P

>> tak balik kg ke raya haji ni?

mama sara nur @ Cik Nor said...

memang puashati Naz bila order kek yg deconya cantikkk
rosenya memang lawa

Nor said...

Salam kenal Naz. First time jenguk sini, terpukau mata tgk deco cake yg sangat WOW! nice color, nice deco!

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

cantik sangat Naz, pinjam tangan..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

salam nadz...
lawo daun dari buttercream tu.. elok dia tak putus... nadz pakai resepi buttercream yg mana eik... leh share tak? atau dah ada dlm blog nadz ni? mekasih nadz... salam aidiladha buat nadz sekeluarga juga..

Marsita Yahya said...

cantikkkk!

Chik Mimi said...

sangat cantik dan kemas Naz

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

terima kasih nadz bucuk bucuk... sempat lagi tu bergurau eikkk... hehehe.... TQ utk resepi & tips..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...