Selamat datang kepada semua pengunjung blog CUTE OVEN, SMALL KITCHEN. Diharap dengan kunjungan anda dapatlah kita berkongsi ilmu disamping menambah kenalan. Terima kasih atas kesudian bertandang ke sini.

Untuk makluman, di dalam blog ini sukatan cawan adalah menggunakan cawan metrik manakala sukatan sudu pula 98% adalah menggunakan sudu metrik.
Bagi yang sering bertanya apakah 'Tbsp' dan 'tsp'; 'Tbsp' = tablespoon & 'tsp' = teaspoon.

Wednesday 2 February 2011

HaSue Giveaway:'Saya telah melahirkan bayi 2010'


Assallamualaikum dan salam sejahtera.

Ni haaa.. HaSue nie, buat giveaway khas untuk pengunjung blog beliau, "HaSue: I Love My Life" yang melahirkan bayi pada tahun 2010 sama seperti beliau yang melahirkan anak bongsunya(bongsu buat masa ni lee..) pada tahun tersebut.  Syarat penyertaan ni mudah saja tapi bukan semua orang dapat penuhi tau!  Syaratnya ialah : Anda telah melahirkan bayi pada tahun 2010 (1/01/2010-31/12/2010). Jadi pada sesiapa yang bertuah boleh menyertai GA ni, sudi-sudikanlah menyertainya untuk memeriahkan lagi GA Sue ini.


THIS IS MY YOUNGER PRINCESS
Jom berkenalan dengan Maisarah Hani
 Hai! Nama saya Maisarah Hani.  Ummi kata maksudnya "Ketenangan kegembiraan".
Saya lahir pada 10 Mei 2010 di Pusat Perubatan An-Nisa'.
Ummi lahirkan saya pada pukul 6.35 pm. Huhuuhuuu cian ummi..sakit..
Sekarang umur saya 8 bulan lebih dah.. 8 hari lagi umur saya masuk 9 bulan.
Tengok! Saya dah ada gigi.. Boleh makan macam-macam. Sama macam abang dan kakaklah..(macamlah ummi bagi..Makanan baby jugak yang masuk mulut nie)
 Saya pandai tepuk tangan. Kalau ummi atau abang atau kakak saya nyanyi lagu "Tepuk amai-amai", saya akan tepuk tangan. Lepas tu, dia orang tu pun gelak-gelak. Entah apa yang kelakar ntah..
Kalau ummi nyanyikan lagu "Cak cekup udang gamit", saya akan genggam dan buka tangan saya berulang kali. Tau ker lagu tu???

 Aktiviti yang paling saya suka ialah mandi. Bestnyerrrrr dapat berendam dalam air. Gambar ni masa umur saya 7 bulan. Tapi ummi selalu angkat saya masa saya tengah syok mandi-manda. Apa lagi, saya pun menangislah dan keraskan badan tanda protes tindakan ummi tu.

 Ha..tengok ni. Baring-baring lagi dalam bath tub..Heheheee.. bestnyer..bestnyer.. Oppssss..nasib baik ummi dah tutup 'tutttt' saya. Kalau tidak, malu saya. Tq ummiii... :)

 
Ini pula gambar saya ketika berumur 4 bulan. Saya ni memang suka tersengih. Ummi kata senang nak snap gambar saya.  

 
Saya kalau tidur, memang suka mengiring. Macam dalam gambar tu..

Kadang-kadang saya menelangkup pula. 
Tapi ummi selalu risau kalau saya tidur macam ni. Ummi takut saya lemas kalau muka saya tertangkup ke bawah..

Haaaaa...ini gambar saya lepas dilahirkan. Nyenyak tidur tuu.. Lain ker sama je muka saya ek?

Okeylah sampai sini je dululah. Ummi nak guna komputer tu..Heheheeee..Babaiii...





8 comments:

ilahjy said...

salam maisarah.. mak long doakan maisarah menang yaaa.. wah bukan main comel nya maisarah yg duduk atas sofa sambil tersenggeh manja..dah lain wajahnya...teringat mak long anak2 mak long zaman baby dulu yg kecik dah 13 tahun huhuuuu
layak ker masuk..hahaha saja jer.. dah tahu dah baca N3 GA tu gigit jari jer laaa mak long... nak tunggu cucu je la nantii hihi..

LiNa_Pg said...

amboi chumelnya maisarah ni..suke sgt dak kecik suke tersenyum

Cendana Kasih said...

comelnyer Maisarah... geram tgk pipinya

Treat and Trick said...

Amboi Naz, cute betul Maisarah ni, geram tengok masa dia ketawa, nampak gigi yg baru ada 2 btg tu...

Unknown said...

alahai comeinya baby maisarah....chubby! geram pipi tu...:)

EmbunRosaliza said...

assalam naz..comelnya maisarah ni..harap2 ada lah rezeki...

HaSue said...

assalamualaikum kak..baru laa duk terjenguk nih.
bukak2 aje link akak td terus tersengih nampak maisara yg senyum nampak gigi 2 btg.hihi..syoknyaa dia mandi dalam bathtub ekk...

tima kasih sudi join GA nih ye kak..smg berjaya =)

Lulu Caldina said...

semoga terpilih memenangi loyang tu..ngee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...