Selamat datang kepada semua pengunjung blog CUTE OVEN, SMALL KITCHEN. Diharap dengan kunjungan anda dapatlah kita berkongsi ilmu disamping menambah kenalan. Terima kasih atas kesudian bertandang ke sini.

Untuk makluman, di dalam blog ini sukatan cawan adalah menggunakan cawan metrik manakala sukatan sudu pula 98% adalah menggunakan sudu metrik.
Bagi yang sering bertanya apakah 'Tbsp' dan 'tsp'; 'Tbsp' = tablespoon & 'tsp' = teaspoon.

Recent Posts

Sunday, 18 October 2009

BROWNIES DIELLA

Ni n3 yg tertangguh. Tak sempat nk post kat sini sbb ikut hubby outstation. Komputer sendiri tak bawak pulak.

Rabu lepas mak ngah jemput datang rumah. Dia ada gathering dengan member-member main duit kutu. So terfikir nak buat sesuatu yang cepat untuk dibawa ke sana. Kebetulan pulak mak ngah suka dengan brownies yang naz bawa masa jamuan hari raya ke rumah dia hari tu. So belek punya belek koleksi resepi brownies yang ada dalam simpanan, so buat keputusan nak buat "Brownies Diella" nie. Promote dari orang yang dah pernah buat sikit punya baik..sape ek??? Siapa lagi kalau bukan maklang azie & kak tun boxhousestudio. Tengok pulak kat rumah MamaFami & bro Rozzan pun ada. Tapi lepas buat, hasilnya memang tak mengecewakan. So jom try!



Resepi di bawah ni, naz dah ubah suai sikit mengikut kesesuaian dan kesenangan naz menyediakannya.

BROWNIES DIELLA
Bahan-bahan :

250gm butter cair
1 1/2 cawan gula
4 biji telur (Pukul sikit)
2 sudu teh asen vanilla
1/2 sudu teh baking powder*
1 cawan tepung gandum*
3/4 cawan serbuk koko* (* ayak bersama)
1/2 cawan kacang cincang(Naz tukar dengan twin coklat chip)

Cara :
1) Butter cair dan gula dimasukkan ke dalam mangkuk dan kacau dengan ballon whisk.
2) Masukkan telur dan asen vanilla. Kacau rata.
3) Masukkan bahan-bahan ayak dan gaul rata.
4) Masukkan kacang cincang atau coklat chip dan gaul lagi.
5) Tuang ke dalam loyang yang digris dan bakar dalam oven yang telah dipanaskan pada suhu 180C selama 45 minit.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...