Selamat datang kepada semua pengunjung blog CUTE OVEN, SMALL KITCHEN. Diharap dengan kunjungan anda dapatlah kita berkongsi ilmu disamping menambah kenalan. Terima kasih atas kesudian bertandang ke sini.

Untuk makluman, di dalam blog ini sukatan cawan adalah menggunakan cawan metrik manakala sukatan sudu pula 98% adalah menggunakan sudu metrik.
Bagi yang sering bertanya apakah 'Tbsp' dan 'tsp'; 'Tbsp' = tablespoon & 'tsp' = teaspoon.

Recent Posts

Thursday, June 16, 2011

GELATIN HALAL


Assallamualaikum dan salam sejahtera.

Entry kali ini bukan nak paparkan sebarang resepi. Cuma Naz nak kongsikan bersama di sini tentang GELATIN HALAL yang biasa Naz gunakan dalam resepi yang memerlukan gelatin.

Maaf kepada beberapa orang rakan yang bertanya tentang rupa gelatin ni di atas kelewatan Naz menunjukkannya. 

Untuk maklumat lanjut tentang gelatin ini, dari mana dan bagaimana boleh diperolehi, kegunaan serta harganya boleh rujuk pada laman web ini : http://halalgelatine.com/my/index.html

Rupa gelatin adalah seperti di bawah ini :


Rupa gelatin adalah seperti gula kastor yang bewarna perang lembut. Macam gula perang lembut tu jer rupanya. Bukan seperti serbuk agar-agar seperti sangkaan kebanyakan orang.

Harap dengan entry ringkas ini dapat membantu rakan-rakan yang tertanya-tanya tentang gelatin halal selama ini. 

10 comments:

Hanim Mahali said...

baru tau rupa gelatin sebenarnya... terima kasih!

Nazrah Bakery & Dunia Kuih said...

bagus .. info berguna

tun_telani said...

mmg susah nk cari gelatin halal.. tun pun bawa stok gelatin dr kampung..

Cik Ecah said...

info yg sangat berguna...
sy tertaya2 dan tercari2 mcm ner rupa gelatin...
dah terjawab...tq kak...
senang ker nak cari kat kedai2 biasa or pasaraya?

Naz said...

Hanim Mahali:

Sama-sama Hanim..

Naz said...

Kak Nazrah Bakery:

Alhamdulillah ada orang rasa info yg serba ringkas ni dpt membantu..

Naz said...

Tun Telani:

Tun balik sini ari tu beli stok gelatin bnyk2 ker? kat sini mmg ada pengedar khas..En Radzzi Rahman tu.. Senang nak beli di sini..

Naz said...

Cik Ecah:

Skrg dah tau rupa gelatin kan.
Sama2..
Rasanya, ada di sesetengah tmpt susah nk dptkan gelatin halal ni di kedai tp klik pada link yg di atas tu, boleh dibeli secara pos..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

good info naz.. mesti ramai kwn2 yg tak tau cemana nak beli gelatin halal ni kan..

Naz said...

Kak Madiha:

Ye la kak.. Mmg ramai sebenarnya yg tak tau dari mana boleh dibeli gelatin yg halal ni..
Naz pun kalau tak berblogging rasanya tak tau gak dari mana nak cari gelatin ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...