Selamat datang kepada semua pengunjung blog CUTE OVEN, SMALL KITCHEN. Diharap dengan kunjungan anda dapatlah kita berkongsi ilmu disamping menambah kenalan. Terima kasih atas kesudian bertandang ke sini.

Untuk makluman, di dalam blog ini sukatan cawan adalah menggunakan cawan metrik manakala sukatan sudu pula 98% adalah menggunakan sudu metrik.
Bagi yang sering bertanya apakah 'Tbsp' dan 'tsp'; 'Tbsp' = tablespoon & 'tsp' = teaspoon.

Monday 26 May 2014

HOKKAIDO CHIFFON CUPCAKES (KAK AINI)


Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Hokkaido cupcakes yang memang popular dengan kelembutan keknya serta kelazatan inti kastadnya ni benar-benar buat Nadz ketagih. Memang umphh sungguh kek ni dari segi rasa dan juga teksturnya. Agak rugi di situ kerana lambat mencuba kek ni. But it's better late than never right?


Resepi Nadz ambil dari laman facebook yang dikongsi oleh kak Aini. Nadz kongsikan di sini pula resepi dari kak Aini ni. Minta halalkan ye kak.



Haha...kerja orang malas. Masukkan saja gambar screenshot dari talifon..hehehee... Silalah yer cuba bagi sesiapa yang nak cuba.

Kek ni amat enak dimakan setelah disimpan di dalam peti ais. Masukkan cuppies ke dalam bekas bertutup dan simpan di dalam peti ais. Perghhhh...memang sedap sangat. Kesejukan kastad dan kelembutan keknya memang mengancam diet..hahahaa...


SELAMAT MENCUBA!

5 comments:

Sweet red cherry said...

salam kak..

memang sedap makan hokkaido cupcakes ni..saya pun dah lama x buat..terkenang akan kegebuan cupcakes serta intinya yang lazat..nyum2

Yana Shaiful said...

lambat smpai sini..mst dh abis kan kak Nadz hihii..Yana pun nk screenshot gak..ada kerajinan bulih cuba resepi yg ni lak..dh pnh tab dgn screenshot..tak tau nk bt yg mana dulu ^__^

Liza said...

liza jugak la yg belum buat2 lg Hokkaido cupcake ni...

tun_telani said...

Hahaha.. mmg rajin sgt tu resepi pon screenshot je :p
tun mmg suka mkn hokkaido cc nih..

Ayu said...

Assalam Nadz,
akak dah lama ngidam nak buat hokaido kek..tapi belum ada chance lagi..pernah makan adik ipar bawa sedappp ..filingnya blueberry..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...